Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie strony to bardzo istotny aspekt, jeśli chce się zwiększyć na niej ilość odwiedzin, a co za tym idzie - zwiększyć zysk. Jeśli kiedykolwiek komukolwiek wydało się to kolejnym nieistotnym działaniem to jest w błędzie.

Pozycjonowanie to nic innego niż działania internetowe, które mają prowadzić do tego, aby nasza firma wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Z racji tego, że jest to jedna z najczęściej odwiedzanych wyszukiwarek i korzysta z niej 97% internautów, jest to aż 20 milionów internautów miesięcznie w samej Polsce. Poprawnie prowadzone działania pozycjonowania sprawiają, że nasza strona wyżej wyświetla się w Google, a co za tym idzie - zwiększa się na niej ilość odwiedzin. Mówiąc nieco bardziej fachowo jest to zoptymalizowanie treści oraz jej kodu HTML, aby była bardziej przystępna dla algorytmów wyszukiwarek. W ramach pozycjonowania istotne są także inne działania np. pozostawienie linków do naszej strony na innych, zaufanych stronach. Działa to trochę tak, jak wizytówki w realnym świecie.

Pozycjonowanie to, wbrew pozorom, rzecz, którą wykonać możemy sami. Jednak dopiero zasięgnięcie odpowiedniej pomocy od firm, które się tym zajmują, może przynieść realny efekt.

Pozycjonowanie naszej firmy w wyszukiwarce może wydawać się zadaniem prostym i rzeczywiście, po lekturze odpowiednich książek i kilku artykułach w Internecie, może udać nam się odpowiednio pozycjonować nasz serwis samemu. Lepiej jest to jednak zlecić firmom, które kilka lat spędziły na poznawaniu algorytmów wyszukiwania i wiedzą co, z czym i dlaczego. Dlaczego akurat firmom, a nie pojedynczym osobom? Od pewnego czasu nie wystarczy już wkleić linku w specjalny program, który wszystko zrobi za nas. Teraz naprawdę trzeba przyłożyć się do takiego działania, w innym przypadku Google może nałożyć na nas kary (tzw. filtry lub bany), które znacznie zmniejszają ruch na naszej stronie. Jak w zasadzie powinno wyglądać dobre pozycjonowanie? Załóżmy, że nasza firma zajmuje się reklamą internetową. Jeśli jako frazę kluczową wybierzemy słowo “reklama”, którą miesięcznie szuka około 200 000 osób, to owszem, zwiększymy ruch na naszej stronie, ale tylko część z tych osób szuka reklamy internetowej. Reszta być może chce zrobić billboard, dowiedzieć się czegoś o reklamie, chce znaleźć ceny za reklamę telewizyjną itp. Jeśli jednak uznamy, że chcemy użyć dwóch fraz kluczowych np. “reklama w Internecie”, “reklama internetowa”, które miesięcznie generują 100 000 wyświetleń, to razem nadal mamy ich 200 000, a prawdopodobieństwo, że ktoś skorzysta z działań naszej firmy znacznie wzrasta, ponieważ czegoś takiego właśnie szukali w Google. Drugą istotną sprawą jest także uświadomienie sobie tego, że to, co raz udało nam się wypracować, nie jest nam dane na zawsze. Co i rusz należy próbować w nowy sposób znaleźć się na czele list wyszukiwania, ponieważ konkurencja z pewnością również działa na tej płaszczyźnie, a ponadto – Google ciągle zmienia coś w swoich algorytmach. Niestety nie ma też jednego przepisu na sukces i musimy próbować czegoś nowego niemalże za każdym razem. Ale nie należy się zrażać, ponieważ dobrze zrobione pozycjonowanie, może przynieść same korzyści.

Co dokładnie zaprowadzi nas do tego, abyśmy znajdowali się na czele w wyszukiwarce? Jakie działania powinniśmy prowadzić, jakie zmiany wprowadzić, aby zwiększyć ruch na naszej stronie?

Jak pisano wcześniej - nie ma jednego, gotowego przepisu. Ale jest kilka składowych, które może znacznie ułatwić znajdowanie się na czele wyszukiwania. Dobrze jest zastosować wszystkie, aktualizować treści i nie spoczywać na laurach, ale ciągle pracować na swojej stronie, aby nie spaść z dobrego, pierwszego miejsca. Przede wszystkim istotne jest to, jak strona wygląda. Czy jest przejrzysta i czy dostęp do najważniejszych informacji nie jest utrudniony. Zwracają na to uwagę zarówno klienci, jak i roboty indeksujące. Warto więc skupić się między innymi na linkowaniu wewnętrznym. Kolejną ważną sprawą jest przyjazny, prosty adres URL. Nie ma potrzeby go komplikować, bo będzie trudniej wyszukiwany. Są to właśnie drobne zmiany, które widzą pozycjonerzy, ale nie zwraca na nie uwagi potencjalny klient, ale które sporo podnoszą naszą pozycję w wyszukiwarkach. Pamiętajmy także o tym, aby nasza strona dostępna była na urządzenia mobilne, a także aby jej ładowanie było szybkie. Obecnie są to jedne z ważniejszych składowych, a to, jak nasza strona jest przystosowana (i czy w ogóle!) możemy sprawdzić za pomocą specjalnych narzędzi Google. Jak już widoczne było wcześniej - bierzmy również pod uwagę linkowanie wewnętrzne. Odpowiednio uporządkowane informacje czy chociażby odnośniki również wpływają na to, jak wysoko wyświetla się nasza strona w wyszukiwarkach internetowych. Pamiętajmy także o jednej bardzo ważnej rzeczy, którą często popełniają firmy – w przypadku sklepów internetowych nie powinno się używać tych samych zdjęć i opisów, które masowo wrzucają inne przedsiębiorstwa. Powielanie to coś, czego Google nie lubi najbardziej i to coś, czego należy się najbardziej wystrzegać.

Warto wybierać firmy, które kompleksowo zajmują się pozycjonowaniem stron i których oferta zakłada kilka punktów dotyczących tego działania względem firm. Warto również zorientować się w cenach pozycjonowania, bo te różnią się chociażby od miejsca, które zajmujemy w wyszukiwarkach internetowych.

Kiedy decydujemy się na współpracę z firmą, która zajmie się pozycjonowaniem naszej strony, warto rozejrzeć się za taką, która proponuje działanie w ramach opłaty abonamentowej. Nie warto rozliczać się w zależności od chociażby ilości wejść na stronę, którą łatwo przekłamać. W innych miejscach ceny wahają się w zależności od tego, które miejsce w wyszukiwarce zajmiemy, czyli rozliczani jesteśmy od pozycji TOP, jaką zajmujemy w wyszukiwarce – to rozwiązanie nie jest do końca sensowne. Dobrze, jeśli wybierzemy firmę, która kompleksowo zajmie się kilkoma czynnikami, które przy pozycjonowaniu są niezwykle ważne. Należą do nich analiza i kompleksowa optymalizacja treści znajdujących się na stronie, dopracowywanie nagłówków, meta tytułów i opisów, działania z zakresu poprawnego dostępu robotów wyszukiwarek do naszej strony, a także budowaniem linków (link building, profil linkowy naszej domeny).

Jakiej firmie warto więc powierzyć działania z zakresu pozycjonowania? Oczywiście takiej, która oferuje nam jak najbardziej szerokie działania w tej dziedzinie.

W firmie www.adconnect.pl istnieje możliwość pozycjonowania naszej firmy w wyszukiwarce Google, ale także w wyszukiwarce Bing. Dedykowana strona jest optymalizowana pod kątem wybranych przez przedsiębiorstwo fraz kluczowych. Do wizytówki dodawane są podstrony, na których umieszcza się opis oferty, dzięki czemu potencjalny klient może zorientować się co ma do zaoferowania dana firma. Inne działania, które znajdują się w ofercie, wzmacniają pozycję domeny od zewnątrz. Wszystko to sprawia, że wizytówka jest dobrze widoczna nawet po upływie długiego czasu. Umożliwia to także łatwe wyszukiwanie firmy ze względu na jej lokalizację.