Dobra agencja reklamowa

Dobra agencja reklamowa

Dobra agencja reklamowa to klucz do sukcesu. Na rynku znajduje się ich bardzo dużo, więc czasem nie do końca wiemy na jaką się zdecydować, aby przyniosła ona dla nas zadowalające efekty. A w końcu często inwestujemy w nie wiele naszych pieniędzy. Nie chcemy ich stracić, nie chcemy także, żeby nasza relacja z reklamowcami była trudna. Wiele osób prowadzących działalność staje w końcu przed wyborem firmy, która pomoże osiągnąć założone cele marketingowe. A te mogą być różne - możemy chcieć zbudować rozpoznawalność marki, zwiększyć sprzedaż, stworzyć zaufanie do produktu, osiągnąć jakąś reakcję ze strony potencjalnych konsumentów. Na jakie aspekty więc dobrze jest zwrócić uwagę? Co okazuje się ważne przy wyborze tej właściwej agencji?

Co chcemy osiągnąć?

W zależności od tego, na czym dokładnie nam zależy, możemy przystąpić do wyboru agencji reklamowej, która jest w stanie te nasze oczekiwania spełnić. Zależy również na jakich działaniach marketingowych nam zależy i gdzie chcemy prowadzić taką kampanię, a także od tego jaki jest nasz budżet. To są bardzo istotne aspekty, które często mogą zaważyć na naszym wyborze. Wiadomo, że jeśli chodzi o mniejszą firmę, z nieco mniejszym budżetem, lepiej będzie wybrać reklamę internetową, a nie reklamę radiową, której koszty są znacznie wyższe. Po zupełnie inną agencję sięgniemy też, kiedy chcemy budować rozpoznawalność marki, a po inną, kiedy chcemy po prostu poprawić jej wizerunek po kilku latach. Dlatego dobrze jest się zapoznać z ofertą każdej agencji i wybrać taką, która najlepiej zajmie się tym, co nas interesuje. Doskonale jest, jeśli mamy określoną również grupę docelową, do której danymi działaniami marketingowymi chcemy trafić. Wtedy łatwiej jest dobrać odpowiednie narzędzia marketingowe i zdecydowanie lepiej jest zrealizować nasze założenia. Oczywiście możemy poprosić o pomoc wybraną przez nas agencję reklamową, która powinna pomóc nam w określeniu targetu.

Słuchajmy się i rozmawiajmy

Na początku współpracy możemy zorientować się jak wygląda omawianie pewnych aspektów z pracownikami danej agencji. Czy są w stanie zrealizować nasze wyobrażenia o danej kampanii reklamowej, czy mają coś do zaoferowania, czy dyskutują z nami na różne tematy, podsuwając coraz to nowe rozwiązania. Czasami na przykład nie do końca korzystnie jest się upierać przy niezwykle kreatywnych i innowacyjnych rozwiązaniach, a warto postawić na sprawdzone metody tworzenia reklamy dla konkretnej branży. I dobrze jest to wszystko przegadać, aby potem, na etapie tworzenia kampanii, nie być zaskoczonym. Dobrze, jeśli wiemy, że wszystkie nasze wymagania będą brane pod uwagę, ale nie należy się też przy nich upierać. Czasem agencja ma do zaproponowania coś fajnego i dobrze jest być otwartym na ciekawe propozycje. Oczywiście ważne, żeby te pomysły miała, bo jeśli nie... To może warto zastanowić nad rozważeniem wynajęcia zupełnie innej agencji?

Portfolio i baza klientów mogą być decydujące

Dobrze jest, abyśmy przejrzeli dotychczasowe pomysły agencji. Można ją o to poprosić, podejrzeć u ich klientów, zapytać, jak realizują dane założenia. Po prostu dokładnie zebrać wszystkie informacje, które są wręcz niezbędne do podjęcia odpowiedniej decyzji. Sprawdźmy także jak wygląda baza klientów, którzy korzystają z danej agencji. Czy jest ich dużo, czy dawali jakieś referencje, czy są zadowoleni z pracy danej agencji. Internet w takich kwestiach również jest bardzo pomocny - udostępnia nam mnóstwo informacji, którymi podzielili się inni klienci (byli lub obecni) w związku z działaniami, jakie prowadzi firma. Dzięki temu możemy odsiać dobre agencje od tych z wątpliwą reputacją, cieszące się mniejszym odsetkiem zadowolenia klientów. Mimo wszystko, takie opinie warto podzielić sobie przez pół, ponieważ nie zawsze wszystko jest takim, jakim się wydaje. Portfolio, które posiada agencja, może być dla nas najważniejszą opcją przy podejmowaniu decyzji. Być może zupełnie nie spodobają nam się jej pomysły, może według nas działania, które prowadzą nie są efektywne. A może pojawią się jakieś inne “ale”, które całkowicie przekreślą wybór danego miejsca? Zbierajmy więc informacje, rozeznajmy się w tym temacie, wszystko dokładnie sprawdźmy, obejrzyjmy, zapytajmy – wtedy będziemy mieli dokładny ogląd danej firmy, która, być może, zajmie się wkrótce naszą kampanią reklamową.

Terminy i monitoring postępów

Tak naprawdę w kwestii biznesu nie możemy wierzyć “na słowo honoru”. Musimy mieć podgląd do efektów działań marketingowych, które prowadzi dana firma. Dobrze jest więc zapytać, czy udostępniają taką możliwość. Warto również wypytać z jakich narzędzi marketingowych zamierzają skorzystać i dlaczego z takich, a nie z innych. Korzystając z ich pomocy i doświadczenia, liczymy także, aby wszystko było wykonane w określonych ramach czasowych. MUSIMY mieć pewność, że ewentualne przesunięcia w terminie, będą nam zakomunikowane. W innym przypadku - byłoby to po prostu nie fair. Mamy prawo wiedzieć o wszystkim, co dzieje się z naszą kampanią reklamową. Bez względu na cokolwiek.

Tak naprawdę - wiedzieć możemy prawie wszystko, mamy do tego prawo

A lepiej jest wiedzieć niż nie wiedzieć. Dlatego nie bójmy się zadawać pytań. Możemy zapytać czy wszystkie działania realizowane w obrębie jednej kampanii marketingowej są prowadzone przez daną agencję, czy są też zlecane komuś z zewnątrz. Możemy zapytać, czy będziemy mieli przydzielonego opiekuna projektu i ile obecnie projektów prowadzi agencja. Warto zapytać również, czy możemy czynnie brać udział w wymyślaniu strategii. Mamy również prawo do tego, aby ułożyć harmonogram, którego chcielibyśmy się trzymać. Nikt nie będzie na to dziwnie patrzył, bo w końcu chcemy inwestować nasze pieniądze - nie chcemy przecież ich stracić, chcemy zarabiać więcej dzięki przyciągnięciu klientów za pomocą idealnie skrojonej kampanii reklamowej.

Adconnect jako dobry pomysł na kampanię internetową

Firma Adconnect to miejsce, gdzie klient bardzo się liczy. Wszyscy są gotowi służyć radą, podpowiedzieć, rozwiać wszelkie wątpliwości. Pracują tutaj ludzie z pasją, a także z wielkim doświadczeniem, dzięki czemu kampanie realizowane przez firmę są zawsze odpowiednio przygotowane. Do każdego klienta podchodzą indywidualnie, spełniając jego główne potrzeby. Posiadają ciekawą ofertę, która polega na stworzeniu specjalnej, dedykowanej strony internetowej (składającej się ze strony głównej i podstron), która przybliża potencjalnego klienta do danego przedsiębiorstwa. Następnie zajmuje się wszystkimi działaniami związanymi z SEO, pozycjonowaniem czy z Google Ads. W cenie pakietu każdy klient otrzymuje także 10 wpisów z zakresu marketingu szeptanego, a także 2 teksty z ramienia content marketingu. Zdecydowanie nie jest to masówka, do każdego z klientów trzeba podejść inaczej i doskonale to wiadomo. Dlatego właśnie dobrze zdecydować się właśnie na tę, a nie na inną, agencję reklamową, zajmującą się kampaniami internetowymi. A w dodatku – cena jest bardzo konkurencyjna! Więc niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, spokojnie można zdecydować się na wybór Adconnect.